2012年1月3日星期二

如果命運能選擇 黄德斌

FACE週刊 第241期

面對面


如果命運能選擇 黄德斌


2012年01月04日

收視低開又如何?被河蟹又如何?

身邊人人都喪追《天與地》、報紙雜誌搜尋榜討論區長期是話題、辦公室裏個個每晚 9點半心掛掛開電視、 bass手「 Ronnie」真身來到,整層影樓排起長龍要跟他合照,正如黃德斌所說:我淨係聽到每日同我影相嘅人同我講:『我有睇!』」

黃德斌

黃德斌在《天與地》裏扮演 bass手 Ronnie,揹住成頭家,和一段不願意記起的食人記憶,總是眉頭深鎖。
黃德斌在《天與地》裏扮演 bass手 Ronnie,揹住成頭家,和一段不願意記起的食人記憶,總是眉頭深鎖。

06年憑《火舞黃沙》獲得「萬千星輝最佳男配角」獎項,那一年名利雙收,黃德斌說曾經有一刻,以為輪到自己。《蘋果日報》圖片
06年憑《火舞黃沙》獲得「萬千星輝最佳男配角」獎項,那一年名利雙收,黃德斌說曾經有一刻,以為輪到自己。《蘋果日報》圖片

貧賤夫妻的出處


黄德斌與戚其義相識 20年, 97年跟着阿戚回流無綫,代表作《金枝慾孽》、《火舞黃沙》都是由戚其義監製。《壹週刊》圖片
與戚其義相識 20年, 97年跟着阿戚回流無綫,代表作《金枝慾孽》、《火舞黃沙》都是由戚其義監製。《壹週刊》圖片

第一次訪問黃德斌,是因為劇集《火舞黃沙》,五年以來打過幾次交道,印象最深就是他的兩句話,「貧賤夫妻百事哀」和「崩口人忌崩口碗」。
第一句話出自感情觀,黃德斌說:「感情狀況多謝關心。
結婚生子,唔係潮流我唔想去趕。貧賤夫妻百事哀,見到老豆老母咁慘,我何必要再嚟多一次?」
黃德斌的父親是警察,母親是家庭主婦。
他一早說過家裏經濟拮据,母親因為患病和舅父離世打擊患上精神病:「同《天與地》一模一樣,我中學年代都同幾個朋友夾過 band,唱過英文歌。我哋冇學音樂、冇諗過理想,每個人拎廿幾蚊出嚟夾百零蚊租兩個鐘 band房,叫做好過去麥當勞坐咁解。我哋嗰陣時邊有夢想,下個星期想睇場戲,儲齊廿蚊買張飛就係夢想、畢業搵到多啲錢就係志願,細細個連一塊乒乓波板都俾阿媽打爛嘅,可以有咩理想?唔係唔想諗得遠啲、有大志啲,係成長環境唔容許我哋諗太多。
阿媽覺得我哋唔喺佢身邊就係唔安全,就會驚。
唔理我係唔係讀到書,總之揸住本書喺佢視線範圍就得。
你覺得我撈得可以、好過好多人,我覺得自己未夠、身上嘅擔子仲係好重,佢(女友)要嘅嘢,我能力範圍可以畀晒佢,但既然唔係寬裕,點解仲有組織一個樣樣都掹掹緊嘅家庭呢?」

要扮,叫李思捷去扮


做《真情》越南仔,是因為自己個樣夠娘,在《妙手仁心》演監躉,是因為自己書讀得唔多骨巉巉,黃德斌很會自嘲。《忽然 1周》圖片
做《真情》越南仔,是因為自己個樣夠娘,在《妙手仁心》演監躉,是因為自己書讀得唔多骨巉巉,黃德斌很會自嘲。《忽然 1周》圖片

第二句話,是源於兩年多前,潮丐犀利哥網絡爆紅,公司上下一致認同,香港男藝人屬黃德斌最型棍、滄桑氣質最近似,請他為我們拍一輯真正用名牌潮服打造出來的港版 high fashion犀利哥:「唔好啦,崩口人忌崩口碗。」黃德斌的話讓我摸不着頭腦,一個香港型男演員,得要自尊心多強、對現況多不滿意,才能覺得扮演一個乞丐角色是自嘲?
「佢係一個乞兒,一個悲劇人物,所以我話崩口人忌崩口碗。你話演員應該要包容力強,但唔代表乜都要接受,都可以有自己喜好!
你話我平時曝光唔夠,需要宣傳機會,我覺得要話題,我黃德斌自己都可以,唔使靠一個乞兒去製造話題囉!
要扮嘢、要做 copycat,去搵李思捷啦。
我知道我唔係一個多產嘅演員,我知道我條路行得辛苦,不過博宣傳,嗰個唔係我,冇咁嘅必要囉!」
去年拍了兩部電影、八套電視劇,黃德斌依然覺得自己產量不高,一路走來不平坦:「我咁多年從來冇推過角色,喺公司出晒名每個角色都搏晒命,相信好多人會覺得我認真過頭。
嗰啲揀劇拍嘅人,係佢哋有錢、有地位可以選擇。
我唔係呢啲人,最想工作愈多愈好,不過呢啲係公司嘅選擇唔係我嘅選擇。」

生活是一堆挫折


我在微博上看到,有些內地粉絲對黃德斌的評語是:「他每次演的角色都太苦迫了,看着累。」
金牌監製戚其義的劇集愛玩深沉,黃德斌是戚其義的鐵膽演員班底之一。
兩人二十年前認識,黃德斌是電影幕後,戚其義是亞視導演,講戲講到變老友,講到十多年來阿戚開戲實有佢份,每個角色又都有番咁上下慘:「閱歷就每個演員都有,我唔覺得自己多過人,可能係個外形骨巉巉, 啱佢心水。」
僅僅是外形骨巉巉嗎?不止吧。
十歲不到就因為多病的母親和大哥要常常出入醫院,照顧弟弟;中學畢業為兩餐做過跟車、傳銷、倉務員; 88年加入藝訓班,捱過幾年跟班、打手歲月,為做一次男主角和一張五位數字支票拍三級片《燈草和尚》搞到被無 綫炒;如今 88年的同班同學甄子丹已經是宇宙最強, 97年回流娘家同期起步的陳豪早就是當家小生,用〈年少無知〉的歌詞「生活是一堆挫折」來形容黃德斌剛好,不找他去做苦情角色,找誰?
「 06年攞『萬千星輝最佳男配角』,曾經都試過一剎那閃過『終於到我啦!』
嘅念頭……日子耐 咗,自然就習慣,就算你做主角都唔會鋪鋪爆,冇得你甘心唔甘心,咁唔通你話做就一定要做董事?咁淨係畀你做經理唔通就唔做咩?」

黄德斌

與多年女友 Joyce感情穩定,還打本給女友在尖沙咀開了兩間時裝店,雖然在鏡頭前不肯提女友,黃德斌出名愛錫她。《蘋果日報》圖片
與多年女友 Joyce感情穩定,還打本給女友在尖沙咀開了兩間時裝店,雖然在鏡頭前不肯提女友,黃德斌出名愛錫她。《蘋果日報》圖片

年少不好


除了《天與地》,電視上最近還常播黃德斌的男士護膚廣告,看到它我就想起那些年,黃德斌無上裝除掉牛仔褲鈕扣為本刊拍照宣傳《火舞黃沙》,半打女同事報名去影樓做義工,女高層見到半裸大隻斌方寸大失的畫面。
那一年他 44歲。
「你 哋係幫手嘅,就唔好成日提住年紀啦!我仲想試吓拍唔同角色㗎!成日被報歲數,你估有無影響?你話呀!你話呀!」
我想反駁,黃德斌無上裝,是 44歲好看,還是 29歲拍《燈草和尚》好看?你話呀?你 哋話呀?

仲肯唔肯除?一週做三日 gym的黃德斌說,給他三個月時間操 fit,就除。
仲肯唔肯除?一週做三日 gym的黃德斌說,給他三個月時間操 fit,就除。

92年為做一次男主角接拍三級片《聊齋 II之燈草和尚》,黃德斌當年三級片約不絕,要是看得開都接,一早發達。
92年為做一次男主角接拍三級片《聊齋 II之燈草和尚》,黃德斌當年三級片約不絕,要是看得開都接,一早發達。

撰文:朱小博
攝影:范仲良
化妝、髮型: Peace
形象: Bryan@ the Flaming
服裝: angé s b.

Orignal From: 如果命運能選擇 黄德斌

沒有留言:

發佈留言