2012年3月13日星期二

蟲行日子 郭晉安

FACE週刊 第251期

面對面


蟲行日子 郭晉安


2012年03月14日

若以「龍騰」取代「蟲行」一詞,對已兩奪視帝寶座的郭晉安而言,可能更見敬重;然僅靠堅韌意志,如蟲兒蠕行向前,擺渡彼岸,也不是易事。從 86年加入 TVB迄今, 25年的光景,快 47歲的他由第 4代小生、第一批往內地闖的香港藝員,到回巢默默拍劇,看盡兩地電視圈的盛世,也在浮沉中穿梭與騰挪。郭晉安說,自己從來都是喜小而不好大。「其實我係自我價值唔係好高嘅人,入行初頭被人叫做『張國榮接班人』,同一個天王去比較,我直頭將自己收埋、覺得自己無能。事實上我唔係會企到好前嘅人,除非我要做宣傳,企在前面或者中間,都係因為工作需要。在一啲私人聚會,我會企去側邊,甚至縮去後面。」正如代表作「阿旺」這種唱遊大世界的小人物,戇夫不一定要成龍,當益蟲也很好。尤其是在 TVB這個愈來愈喜歡揠苗助長的溫室裏,看別人邯鄲學步、自己悠然拾步而上;履行雖緩,反正歲月靜好。

蟲行日子 郭晉安

小生物語


雖三年後便步入知命之年,郭晉安得天獨厚的娃娃臉,仍可在《東西宮略》匹配三十出頭的陳法拉、陳敏之,後兩者尚未能獨擔大旗,顯然靠觀眾緣甚厚的他單天保至尊。
坦白講,監製黃偉聲(《戇夫成龍》及《阿旺新傳》監製)搵我就已經同我講「呢個唔係一個觀眾會鍾意嘅角色,又昏君又好色,你就要令到觀眾鍾意佢。」當咁多劇集都咁緊張,講食人、警匪,突然有套叫《東西宮略》,可以搵邊個做吖?我相信全 TVB都係搵郭晉安做,佢又肯做個鹹濕佬昏君,你搵林峯做鹹濕佬得唔得吖?
欣賞年近半百、子女成雙的郭晉安擠眉弄眼演年輕昏君,也不是難以接受,但選角只限於 60後與 70後小生之間二選一,才是大樹飄零的悲哀吧?
嚴格嚟講,我係劉青雲、(吳)鎮宇之後嘅一代。要細分嘅話,發哥(周潤發)係第 1代,跟住到「五虎」(第 2代)、再到青雲、鎮宇同陶大宇,佢哋好似叫做「七將」,然後我哋呢代有黎明、郭富城,再落去係鄭伊健、林文龍,再跟住係古天樂,古天樂之後就係林峯。林峯、(吳)卓羲他們算是第 6、 7代吧。睇番只係 40年嘅光景,除番都係 6、 7年就有一個交替期,即係話應該有一班人開始捧出嚟。一個新人紅咗,你就要有一個新人去承接,但你會發覺家冇咗呢個承接。
好少藝人一出嚟就可以呼風喚雨,我眼見過有演員一步玩完,開名就唔好嘞,但我見佢拍咗一部(劇)做主角,第 2部冇主角做,到第 3部佢直頭放棄。

《東西宮略》上週最高收視達 30點,網民大讚郭晉安的鬼馬演繹,「我就係要令觀眾鍾意呢個鹹濕昏君。」
《東西宮略》上週最高收視達 30點,網民大讚郭晉安的鬼馬演繹,「我就係要令觀眾鍾意呢個鹹濕昏君。」

03年郭晉安憑《戇夫成龍》奪獎,至 05年在《阿旺新傳》飾演現代版「阿旺」,再奪「最佳男主角獎」,諧角形象深入民心。《蘋果日報》圖片
03年郭晉安憑《戇夫成龍》奪獎,至 05年在《阿旺新傳》飾演現代版「阿旺」,再奪「最佳男主角獎」,諧角形象深入民心。《蘋果日報》圖片

蟲行日子 郭晉安
"啲人話 TVB收買人命,係呀,你想出人頭地就要捱。"

蟲行日子 郭晉安

蟲行日子 郭晉安

蟲行日子 郭晉安

蟲行日子 郭晉安


以前大家要捱,我哋好似喺少林寺出嚟,唔識嘅嘢都要喺好短時間學識,好似我唔識打,但一步兩步就要識翻滾,家就有電腦合成。我哋嘅年代,一日可能得 6個鐘頭瞓,家可能畀番 8、 10個鐘,我試過最長紀錄 6日冇瞓過覺,中間偷 1、 2個鐘喺榻榻米「瞌吓」,俾人拍醒就要演,但家你唔會再聽到呢啲情況。啲人話 TVB收買人命,係呀,你想出人頭地就要捱。

全中國都識我「馬志強」


85年, 21歲、任職文員的郭晉安因工作關係而被填詞人盧國沾看中簽約,翌年進 TVB拍劇, 87年憑韋家輝擔任編審的《誓不低頭》竄紅及擔正。
當年 TVB畀一個公務員嘅人工畀我, 86年我有 3000元一個月,半年後我就加咗 600元,去到一年後我再 double上有 7000元。記得當時阿爸做船嘅維修,賺緊 60元一日,突然間我成為全屋企搵最多錢嘅人。
後來郭晉安的事業停滯不前,主演劇集收視低收,加上經理人合約問題, 94年後 3年間被迫返內地及台灣拍戲賺錢,見證過兩地電視圈的變遷。
只要來自香港、來自 TVB,內地人已經覺得你係一個名牌。以前上湖南衞視亮吓相,或者做個小品劇,就已經係全湖南最高收視。唱一首歌,或者做一個短劇,都已經有 10萬人民幣。當時我在 TVB拍一套 20集嘅劇集,拍 2個月只有 20萬(酬勞)。以前搵錢好開心,今時今日當然冇 90年代咁好。
其實 TVB係一張好靚嘅花紙,將我哋包到好靚再推出去市場,你返到大陸先可以收咁高嘅價錢。若然你冇呢啲包裝,返到內地會睇住(自己)價錢一路一路跌。佢哋只要話呢個劇有郭晉安拍,已經可以收到一錢開劇,拍到一半又可以收播映費。佢哋係用緊我嘅 credit來賺錢,但我反而係用緊 TVB嘅 credit來增值,然後在呢個市場賺錢。
但鄭嘉穎不是憑內地劇《步步驚心》紅遍神州嗎?

郭晉安說當年一接拍《戇夫成龍》,即不斷翻看劉青雲的《呆佬拜壽》和梁醒波的作品,刻意避開重複他們的演繹方法。《蘋果日報》圖片
郭晉安說當年一接拍《戇夫成龍》,即不斷翻看劉青雲的《呆佬拜壽》和梁醒波的作品,刻意避開重複他們的演繹方法。《蘋果日報》圖片

由戚其義監製的《創世紀》後來紅遍內地,「之後 TVB劇集都唔可以在 8頻道播,因為佢哋唔想裏面嘅文化影響到大家。嘩,原來你可以為咗塊地殺人㗎!」《蘋果日報》圖片
由戚其義監製的《創世紀》後來紅遍內地,「之後 TVB劇集都唔可以在 8頻道播,因為佢哋唔想裏面嘅文化影響到大家。嘩,原來你可以為咗塊地殺人㗎!」《蘋果日報》圖片

恭喜佢,真係好難得。我由九幾年返大陸拍咗 3年劇,最諷刺係一返香港拍咗套《創世紀》,就全中國都識我「馬志強」,但冇人知我嗰 3年拍咗啲咩嘢大陸劇集喎! TVB要你紅嘅時候,就知道要拍啲咩嘅劇集嚟捧你。當年《創世紀》上咗中央台 8頻道,仲要放喺非黃金時段,收視都贏咗人哋嘅黃金時段喎。……既然你唔知內地人鍾意啲咩,我貿貿然上去拍,未必會接到一個可以令我身價飆升嘅劇集。機會太渺茫,咁我不如留係 TVB!

騎木馬的「 Little安」


蟲行日子 郭晉安

有記者前輩曾以「好悶」、「好易驚」來形容早期的郭晉安,事業以龜速前進,與低調性格不離關係。
我在一個阿爸要搵食,就「長兄為父」、好傳統嘅屋企長大;大哥搬走就要聽二哥說話,係由第一個大佬打,打到六哥接住打大我架。我阿媽四十幾歲生我,我同大哥差廿歲,佢哋會管住我,驚我會帶麻煩畀屋企,總之「你唔好學壞俾警察拉,你犯法就唔好返屋企!」屋企邊個大就邊個話事,形成咗我啲性格係咁。初入行見到呢個係大佬、嗰個又係大佬,咁就由佢哋話事囉,於是更加 label咗自己係一個好 little嘅人。之前我同叻哥拍《雀聖 3自摸三百番》,佢封我做「 Little安」,佢覺得就算我結咗婚、有小朋友,我都仲好細個,佢係指我入面嘅性格。


郭晉安在第二套劇集《誓不低頭》,飾演鄭少秋兒子,「其實《誓不低頭》好難再來,一來個班底已經唔同咗,二來新嘅人都未必有咁嘅熱誠去寫呢啲戲。」《蘋果日報》圖片

( 98年)我返香港拍《創世紀》,被委以重任做其中一個男主角,(當年製作部高級經理)梁家樹同我講:「你要當 TVB係一個遊樂場,裏面有過山車、摩天輪,咁多遊戲總有一種適合你玩。你唔好一嚟就玩咁激,你啱啱返嚟玩住木馬先,總會搵到一樣令自己開心。但你一定要去玩,唔好再收埋自己喇。家有個叫『馬志強』嘅角色,由頭到尾都好重要,你當試吓啲輕巧嘢先啦!」
之後我就明白,我唔需要再收收埋埋,我係有啲嘢家嘅藝人做唔到,譬如做阿旺。不過,我覺得我在《與敵同行》嘅發揮好過《阿旺》,可以睇到人心寒,應該由呢套劇攞獎先啱。當年連周潤發都話應該係郭晉安攞㗎!(得獎者為《溏心風暴之家好月圓》的夏雨)。當然我已經攞過,就會豁達一啲。如果我從來都冇,今日我可能答你「好緊要架,我一定要攞,我覺得自己唔掂㗎!」

Family Time


郭晉安自言滿足現況,一年只拍一套 TVB劇和內地劇,其餘時間奉獻給太太歐倩怡和兩個孩子。「我試過每晚臨瞓前都同囝囝講:『你記得明日要換衫、刷牙、洗面、飲水,然後同人講早晨』,我講咗 2個月,數住有 50次,佢冇一日做到。終於有一日佢自己換衫,仲話『爸爸叫我換衫嘛』,我直頭攬住佢喊住話:『我真係好愛你,阿仔!』」
跟兒子相差 44歲、大女兒亦有 47年之多,郭晉安只恨歲月催人。「唉,自己都遲婚,如果囝囝似我就死,我真係驚到我死都未必可以抱到孫!」依我和攝影師看來,保養得宜的郭晉安,倒也不用杞人憂天。

06年郭晉安與比自己年小 15歲的歐倩怡結婚,但女方曾兩次流產,「原來藝人偏瘦,就好難佗穩 BB。」之後兒子令山及女兒以雅先後於 08年和去年出生。《蘋果日報》圖片
06年郭晉安與比自己年小 15歲的歐倩怡結婚,但女方曾兩次流產,「原來藝人偏瘦,就好難佗穩 BB。」之後兒子令山及女兒以雅先後於 08年和去年出生。《蘋果日報》圖片

蟲行日子 郭晉安
《蘋果日報》圖片

撰文:孫月華
攝影:范仲良
化妝: Marsha Ma@ A& V Make Up School
髮型: Niki Lee@ Headquarters
形象: Bryan@the Flaming
服裝: Ted Baker

Orignal From: 蟲行日子 郭晉安

沒有留言:

發佈留言