2012年3月20日星期二

天生不是鐵娘子 陳敏之

FACE週刊 第252期

面對面


天生不是鐵娘子 陳敏之


2012年03月21日

女人的強硬總是比男人耀眼,尤其是身高 5呎 8吋、擁 43吋長腿的陳敏之,天生懾人的氣勢,加上說話語調從不矯揉造作,看外表壓台得很。去年她接受訪問,剖白前年飽受傷病折磨,從而道出十多年來胼手胝足的養家辛酸,女兒心堪比百煉鋼。

自劫後餘生,陳敏之便脫胎換骨了,更洞察世事。

天生不是鐵娘子 陳敏之

「 10年發生嘅事畀咗個 sign我,原來身體好緊要。
呢個教訓令我知道,以後我要點樣行呢條路。
我好感恩,病完之後又可以攞到獎,覺得係一個安慰,辛苦咗 10年,終於得到大家認同。」
以為當下一個踉蹌,就失去平衡栽下,反而摔掉過往捨本逐末的看法。
33歲才大器晚成,演藝事業如女人的青春一樣可以稍縱即逝,一刻值千金啊!然與年長 7歲、燈飾商人男友 William拍拖 6年多,此時又正值上位之秋,會否有誤婚期?

「始終婚係會結嘅,但真係暫時想做嘢先……公司又畀好多機會,唔想嘥咗。」

曾被 Lady Gaga形容為「自己唯一的對手」的 Adele,取得 6座 Grammy Awards後,便宣布「急流勇退」,用 5年時間來談戀愛去了。

甫至花旦之位的陳敏之,當然不能相提並論,不過,所有的女人在愛情的面前,都是一樣的卑微,恨不得低到塵埃裏去,管你天生是銅皮鐵骨。

生銹女鐵人


陳敏之

2010年前, 14歲當 model入行的陳敏之目標清晰,就是努力賺錢養家和當上女主角。 2010年,她拍攝《公主嫁到》因頭飾過重而弄傷頸椎;其後,《怒火街頭》的一幕追賊戲令她撞斷鎖骨。禍不單行,在家養病期間,又發現腎功能出問題。當時的她,已作最壞打算。「媽咪都有叫我唔好做,最多大家辛苦啲。但等到自己好番之後就冇當一回事,因為唔想收番屋企人嘅嘢。其實簡簡單單都有一餐飽飯,但係當你畀慣一啲好嘅嘢畀佢哋,突然要向佢哋收番,我就點都唔想!」幸好否極泰來,休養後撿回小命,還憑《怒火街頭》的一樓一「索腿天后」貞貞一角,贏得「最佳女配角」獎,全速往一線花旦之路進發。

「身體係好番,但傷過始終傷過,我一直都 keep住驗身,差唔多 2個月就驗一次。如果我捱夜、食錯嘢、食鹹呀辣呀,腎又會出事。當時拍《東西宮略》都驚㗎,由 06踩到 28,祈禱時都話唔好死呀!但同自己講 miss咗機會,就唔知呢世人幾時再有。其實《東西宮略》係一個指標來 test自己做唔做到 main cast。拍古裝最辛苦,惟有自己乖啲、食清淡啲,爭取時間瞓。捱得過以後就咩都得,原來我咁樣 take care身體就 ok。以前乜工作都做,搞壞身體,家就睇住身體先,自己知自己事。」

像我這樣的一個女子


陳敏之跟我說「原來做主角好過癮」,當然啦,加入無綫 10年首次擔正,在《東》劇中扮演美女夏迎春,跟收視福將郭晉安作對手戲,上星期一幕「口咬提子」輕易成為話題,看來比刻意扮醜的陳法拉更搶眼討好。但下筆之日,兩位女主角不和的消息再升級,媲美戲中兩宮爭寵。

「不和報道真係當宣傳。我同法拉性格唔似但好夾囉。睇我微博都知,又同佢慶祝生日、又一齊食飯,不和又點會做呢啲嘢呢?咁我覺得法拉係一個好叻嘅女仔,煮餸又叻,最近先煮咗餐西餐請我食。佢邀請我去佢屋企,由買材料到煮,一手一腳整咗一個西餐出嚟,好有 heart。……拍《東西宮略》我受傷嘅(化)妝其實係佢幫我化,連特技化妝都識,甚至佢嘅(古裝)頭都係自己 set。……我由佢選完華姐之後就認識,一早已經知佢會紅,又叻又有語言天分,靚女又身材好,本身人又好。」孰真孰假,不得而知了。但陳敏之在 TVB出名人緣好,不少合作過的藝人都成為好友,如黃日華、苗僑偉、楊怡和林峯,還有陳志雲。

之前我訪問郭晉安,問到《東西宮略》的是非,他說:「敏之諗嘢簡單啲,笑就係開心,開心就要笑。報道講嘅所謂崩潰可能只係一刻,我見佢第二日返嚟又嘻嘻哈哈話要化靚個妝。」而當事人則自辯:「我冇崩潰,冇匿喺廁所喊,有壓力都係想件事好啫。今日做完嘅嘢,放低咗就算。以前都會好緊張嘅,但自從大病之後,就學識有啲事搵人幫啦,自己唔好咁辛苦。

陳敏之在《東》劇任女主角之一,「今次差唔多場場都有好重戲分,一來緊張自己身體;二來原來做一個帶頭嘅人好緊要,好有壓力㗎!」
陳敏之在《東》劇任女主角之一,「今次差唔多場場都有好重戲分,一來緊張自己身體;二來原來做一個帶頭嘅人好緊要,好有壓力㗎!」

本週播放的《當旺爸爸》,陳敏之應監製梅小青邀請客串蕭正楠女友一角,「小青姐話想延續《公主嫁到》裏面大公主同大駙馬的感情喎。」
本週播放的《當旺爸爸》,陳敏之應監製梅小青邀請客串蕭正楠女友一角,「小青姐話想延續《公主嫁到》裏面大公主同大駙馬的感情喎。」

自 06年起陳敏之不斷獲提名,直至去年《怒火街頭》奪「最佳女配角」獎,得獎時又喊又笑,表情豐富
自 06年起陳敏之不斷獲提名,直至去年《怒火街頭》奪「最佳女配角」獎,得獎時又喊又笑,表情豐富。

雖貞貞一角已於《怒火街頭》中被殺,但陳敏之在《怒火街頭 II》中仍獲邀請客串,以作交代劇情及紀念。
雖貞貞一角已於《怒火街頭》中被殺,但陳敏之在《怒火街頭 II》中仍獲邀請客串,以作交代劇情及紀念。

99年陳敏之(左二)成為小室哲哉在香港的 5名徒弟之一,花了一年時間卻最終出不成唱片,幸好 01年被介紹入 TVB工作。
99年陳敏之(左二)成為小室哲哉在香港的 5名徒弟之一,花了一年時間卻最終出不成唱片,幸好 01年被介紹入 TVB工作。

「其實我都唔想大家只覺得敏之係靚嘅。要靚好容易,叫人幫你扮到好靚就似個美人。所以當《怒火街頭》叫我做一個性工作者時我好開心,貞貞係好靚但係好另類。自己都想有人搵我做一個賣 CD、 DVD…… down to earth嘅角色,我成日都做一啲千金小姐、有錢女、刁蠻公主。可能因為外形,但實則生活上我唔係一個有錢女,只係一個出生小康之家,我都係自己去賺錢、一手一腳建立自己嘅事業。我點樣捱呀、病呀、整親、要點樣企番起身,其實都可以係一個故仔囉。」
說罷敏之還向我扁嘴投訴:「有好多朋友未認識我,都同我講過『你都係賺錢買花戴嘅』、『你都唔使辛苦㗎啦』!」

等嫁的女人


這樣美麗又殘酷的誤會,對自 03年任職裁縫的陳父因肺病急逝,身為長女的她迫不得已擔起照顧母親和弟弟後,更見諷刺。
「家我收入係多咗,搞掂層樓,但我一樣幫阿媽租緊屋住。我都想阿媽唔使做(任職保險公司)歎世界,有工人畀佢用、有屋佢住,衣食無憂;而細佬就等大學畢業,搵到份好工。但自己又未叻到同阿媽講「你唔好做,等我養」。等細佬接棒養家好難,家大學生想搵 1萬元都好難,自己都未夠使,點搞得掂屋企吖?我都唔想畀佢咁大壓力,咁都望佢叻仔搵到,如果佢搞得掂,就一定要佢負責一啲。佢又未捱過,我諗都係我孭,好難交咁大個波畀佢。」
畢竟兒孫自有兒孫福,我問敏之會不會太過保護弟弟?
「唉,其實都會嘅,但我性格係鍾意保護人,始終對爸爸有一個承諾,就一定會照顧佢哋。我望都望佢(弟弟)養我,現實歸於現實,真係好難。寧願等佢賺到,先叫佢照顧媽咪。我係錫細佬,有時都會諗會唔會縱壞佢,不過都冇辦法,我同佢相處時間又唔多,又唔可以成日同佢傾偈,自己都係最多一個星期返去食一次飯,又要撞啱細佬喺屋企。自己惟有努力搵錢照顧佢哋,畀佢哋過好嘅生活,呢個係我做大女嘅責任。所以我只要細佬讀好書,就當報答我。家姐又讀得唔多,自己都會後悔如果以前讀好啲書,家都會好啲啦!」
一家三口總算盼到曙光,而女兒家的幸福,陳敏之也緊握在手。以前絕口不提的男友 William,也公開認定對方為終身對象。「因為之前做專訪主要圍繞病同受傷……都會提到男朋友,我覺得嗰一刻要多謝佢,因為佢真係對我好緊要,而我又覺得應該要對佢講多謝嘅說話,於是變相好似承認呢一段戀情囉。其實我一路都唔鍾意講感情嘅。」之前有報道指 10年大病打亂二人翌年結婚計劃,問陳敏之怕不怕將來忙得工作蓋過感情,她想了一會才說:「我唔係延遲咗婚期,而係個 plan要再打後。因為籌備一個婚禮都要幾長時間,自己又想完美啫。」她解釋和男朋友有共識,目前二人專心工作,難得對方家長沒向她催生。

陳敏之一向與母親關係親密,從病發到癒,陳母亦陪伴左右,「我拍《東西宮略》時日日都叫助手去我媽咪度攞飯餸畀我㗎!」
陳敏之一向與母親關係親密,從病發到癒,陳母亦陪伴左右,「我拍《東西宮略》時日日都叫助手去我媽咪度攞飯餸畀我㗎!」

陳敏之男友 William比她大 7年,於觀塘經營燈飾生意,二人現時已於清水灣半島共賦同居。《壹週刊》圖片
陳敏之男友 William比她大 7年,於觀塘經營燈飾生意,二人現時已於清水灣半島共賦同居。《壹週刊》圖片

「我家要諗調理好身體先,啱啱先好番,之前又食咗太多西藥,有咗小朋友都唔好。我覺得過多幾年唔算遲,我想生個健康嘅 BB。以前會幻想自己有一仔一女就 perfect,但家覺得有個咁嘅身體,能夠有一個健康嘅 BB我已經好滿足。其實我好鍾意女 㗎,因為覺得女仔會孝順啲。」所言甚是。

真的女子


在訪問中,話題觸及本刊之前一篇關於陳敏之的報道,其中形容她奪獎反應的一句話,她深覺受辱被欺而與我齬齟:「我覺得大家可以溝通,呢個訪問 even我點答,你想寫衰我都得,要我同你好假都得,你要點寫我控制唔到,所以我唔需要同你假!其實你哋咁寫我會唔開心……
「大家都係搵啖飯食,但我都會話你聽點解咁寫我,點解咁衰,我覺得講出嚟好舒服喎!好過呢頭同你嘻嘻哈哈做完訪問、呢頭背後話本雜誌真係衰呀!如果你覺得陳敏之好真,咁咪好囉,但如果你覺得唔鍾意我咁講,我都接受。我覺得做人要真,先會得朋友信任。」我相信啊,這個時刻的敏之,是脫下了所有偽裝的最真實的、也最強悍的。

天生不是鐵娘子 陳敏之

天生不是鐵娘子 陳敏之

撰文:孫月華
攝影:范仲良
化妝: Jessica Chan@ JESSICACHAN MAKE-UP WORKSHOP
髮型: Jerry Liu@ HAiR
形象: Bryan@the Flaming
服裝: heaven please

Orignal From: 天生不是鐵娘子 陳敏之

沒有留言:

發佈留言