2012年3月30日星期五

總相信八十歲後 仍然能分享好戲 胡楓

忽然1周 第870期

留言集


總相信八十歲後 仍然能分享好戲 胡楓


2012年03月30日

寫胡楓的時候我一直在想,到底他是否需要如一眾被訪者般煞有介事地寫段前言?
因為我相信看娛樂雜誌的讀者,應該沒有哪個會不知道他是誰。
年紀大的,自會看過他的粵語長片,甚至和他一起成長。
年紀輕的,除非從不看電視,否則隨時見胡楓多過見自己父親。
每個年代的人,總會有關於胡楓的記憶片段。
他一直活在尋常百姓家,不經不覺,已八十歲了。
「我係永不言休嘅!拍戲好開心,同班後生仔嘻嘻哈哈又一日。
出街個個都同我打招呼,又同我講生日快樂。
人生去到呢一刻,何止飲得杯落,直頭飲得一桶落呀!」
八十歲後仍能天天分享好戲,仍能時刻受人敬重,這世代,這香港,也只有胡楓才做到。

總相信八十歲後 仍然能分享好戲 胡楓

只記甜


胡楓

不到你不信,胡楓比很多一線小生還難度期。已進入尾聲的《結•分@謊情式》拍攝固然如火如荼,他為宣傳下周舉行的演唱會,還經常四出接受不同形式的訪問。有趣的是,不僅娛樂版記者對他有興趣,很多生活版與副刊記者都找他談 keep fit、養生、甚至夫妻相處之道。我說他人緣好,他吃吃地笑。

「人緣好還人緣好,大家都鍾意我,係上天特別眷顧。」

八十歲,很多老人家仍滿腹牢騷動輒想當年;胡楓也想當年,不過一切盡付笑談中。

「入行六十年,拍戲拍咗兩、三百部,當中點會冇甜酸苦辣?甜當然有好多,酸……(仔細地想)都有,苦梗有啦,但辣就唔知點先為之辣?我通常只記住啲甜。好唔好由甜講起?」他提議。

未做過茄喱啡


胡楓是個很有趣的老人家,說話幽默但不浮誇,身經百戰但又不會恃老賣老。好,就由甜說起。胡楓原名胡繼修,家族經營古董生意。二十一歲的他原本在古董店打工,因為一次飲宴穿起禮服被讚靚仔,因而激發了明星夢。他好歹是位長得文質彬彬的少爺仔,五三年順利地考入了大成娛樂公司當演員。

「電影公司真係好大膽,我從來未拍過戲,一出道就做男主角,而且仲係戲接戲,未停過。」

第一部電影《男人心》,胡楓已拍芳艷芬。其後有林鳳、白燕、鄧碧雲、南紅、于素秋、薛家燕、蕭芳芳、陳寶珠等,他是指定男主角,還幾乎百分百是忠的。

「咁講好似好晒命,但真係未做過茄喱啡。當年啲觀眾好純情,你做開忠,佢哋就覺得你係好人,唔鍾意睇你做衰人。我都好似試過一、兩次做奸角,但唔收得,咪一路做忠囉。只要結局係歡喜收場,觀眾就會安安樂樂咁離開戲院。」

胡楓是當時得令的小生,最大勁敵,是「四哥」謝賢。一個正經,一個花弗,是難兄難弟的始祖。

「四哥真係紅透半邊天!雖然我哋係競爭對手,但私底下係好朋友,仲會一齊去聽歌跳舞。可能我心胸廣闊(大笑),從來冇妒忌佢,我自己啲戲都拍唔切啦!」

胡楓 為了籌備演唱會,修哥近日積極做運動練氣
為了籌備演唱會,修哥近日積極做運動練氣。

胡楓 無綫製作了《人生 80勁楓 Show》為修哥賀壽,藝員獲如此尊重,於願足矣
無綫製作了《人生 80勁楓 Show》為修哥賀壽,藝員獲如此尊重,於願足矣。《蘋果日報》圖片

胡楓 相由心生,《竊聽風雲 2》修哥是幾個大炒家中最「忠」的一個
相由心生,《竊聽風雲 2》修哥是幾個大炒家中最「忠」的一個。「我係奸中之忠呀!」

胡楓
《結•分@謊情式》已進入尾聲,結局如何修哥說他從不過問。「每次收劇本就當睇古仔,一路拍一路追,咁先係樂趣。」

不懂拒絕


從電影到電視,從男主角到飾演別人的父親或祖父,胡楓也欣然接受命運的安排。
「啲人成日話:『修哥,你人緣好好!』梗係啦,我從來唔同人爭,人緣點會唔好?」
他其實很心水清,不公平的事都心中有數,只是不介意而已。
「呢個圈好多人爭戲份、爭排名,為自己前途啫,無可厚非。我成八十歲人點會未遇過心酸嘅事?但我性格逆來順受,都常『嗗』一聲吞咗去。呢部戲俾人搶咗,咪拍下一部囉,俾人窒兩句更加係濕濕碎。啲人成日問我長壽秘訣,我就話係要睇開啲,唔好記仇。」
要騙他其實很容易,因他是個不懂 say no的人。
「都唔知係優點定係缺點,人哋叫我做嘢,我唔識推人。有時明明唔想做,又或者冇時間,俾人講多兩講,又會答應。俾人搵笨嘅次數?唉,不消提喇!」
他向來戲接戲,某程度也是因為不懂拒絕。
「後生時最高峰試過連續三個月每日只係瞓得個零鐘,個腦實晒,好怕自己會發神經。係可以接少兩部,但呢個圈好細,大家又熟,唔好意思推。當年片場冇冷氣,開風扇啲風都係熱嘅,我又成日要着西裝,未開拍件衫已濕到似蜜糖咁黐住個身。好辛苦,但唔敢出聲。好在呢種苦只係辛苦,唔係淒苦。」
當年勝在年輕,再辛苦也不難熬過去。今時今日可不同了,電視劇絕對可以不分晝夜地開工,胡楓倒經常感受到一些窩心小安排。
「依家拍劇,從來冇要求劇組人員就我,但真係感覺佢哋暗地裏遷就自己。例如收 26(早上二時),第二朝通常十一、二點先再開工,肯定會俾幾個鐘我休息。」
他一臉自豪,這大概就是江湖地位。甜、酸、苦都提過了,他的回憶裏就是沒有「辣」這個味道。
「我從來唔係一個『辣』嘅人,也冇遇過咩棘手嘅事……」

胡楓 58年,《神槍小霸王》造型,年輕的修哥原來有點似《逆戰》的安志杰
58年,《神槍小霸王》造型,年輕的修哥原來有點似《逆戰》的安志杰。

胡楓 蕭芳芳最初出道時演過修哥女兒,後來演修哥女朋友,如今已甚少演出了。後排左邊的肥姐沈殿霞更是早已離世;只有修哥一直長青
蕭芳芳最初出道時演過修哥女兒,後來演修哥女朋友,如今已甚少演出了。後排左邊的肥姐沈殿霞更是早已離世;只有修哥一直長青。

胡楓 修哥與四哥,第一代難兄難弟
修哥與四哥,第一代難兄難弟。

胡楓

超過一百分老婆


人生再燦爛,也要有身邊人一同分享才算完美。陪伴胡楓身邊讓他細嚐人生百味的「修嫂」,一伴已是五十多年。
「我當年好鍾意去 party,有年聖誕貪得意學人去報佳音,咁啱佢又喺度。當年我啱啱入行冇耐,佢父母覺得娛樂圈係大染缸,反對我哋來往,結果我哋要偷偷哋拍拖。到結婚時,我老闆話:『阿修,你要結婚唔緊要,不過千祈唔好擺酒張揚呀,費事對你有影響啦!』所以我哋只係同屋企人食咗餐飯就算。好在我太太好明白,從來冇埋怨過。」
兩人都是對方的初戀情人,互相扶持超過五十載,不經不覺已是一生一世。
「佢係一個好賢良淑德嘅女人,從來唔會過問我嘅工作。佢知我鍾意拍戲,亦從來唔會要求我拍少啲戲去陪佢。我哋呢段愛情雖然平凡,但就可以細水長流。如果一百分係滿分,佢唔止一百分呀!」
太太為他帶來五個子女,子女又為他帶來了六個乖孫,加上十三個契仔契女,胡楓絕對是兒孫滿堂。
「最細個孫都十三歲,真係好安樂。契仔契女個個都咁錫,但十隻手指總有長短,點都會有 49%同 51%之分。」
再問他哪位契仔契女最常見面,他眨眨眼睛,鬼馬地答:「哈!哈!梗係唔講得你知,講咗你咪知邊個係 51%囉!」
十三個契仔女當中不乏天王天后,如張學友、黎明、林憶蓮、劉美君等,下周的演唱會,大家不用擔心嘉賓名單。
「我都想跳舞,但朋友話我已經『四十對』,都係無謂喇!會唱〈隨想曲〉、〈相識也是緣份〉呢類抒情歌,我同我啲觀眾都上咗年紀,都係抒情啲好。」

胡楓 太太向來低調,但每次慶祝修哥大壽,總會出來支持老公
太太向來低調,但每次慶祝修哥大壽,總會出來支持老公。《蘋果日報》圖片

胡楓
天王的契爺,好威水。

十年前十年後


十年前,胡楓七十大壽的時候,我跟他在清水灣舊電視城做過一次訪問。今次重看舊照,發覺他絲毫沒變,歲月對他似乎特別留情。
「生老病死唔驚就假,如果唔係幾年前都唔會戒煙啦!我都係想盡量長壽啲,等自己多啲時間同老婆仔女、孫仔相處。希望遲啲可以做埋太爺或太公就最好喇!」
活着若然痛苦,多一天都嫌多;活着要是快樂,一百歲都不嫌長。
「九十歲會點?咪繼續拍戲,到時再接受你訪問囉!」修哥已跟我約定了。
十年後會點?學湯唯話齋,無諗過。但若然能赴修哥的約會,又何妨?修哥, 2022年見。

胡楓

胡楓 攝於 2002年 2月
攝於 2002年 2月

撰文:林蕾
攝影:陳偉強
協力:李梓軒
形象: Bryan@the Flaming
服裝: MICHEL RENÉ

Orignal From: 總相信八十歲後 仍然能分享好戲 胡楓

沒有留言:

發佈留言