2012年4月17日星期二

刺鳥 林欣彤

FACE週刊 第256期

面對面


刺鳥 林欣彤


2012年04月18日

北歐傳說有一種一生只鳴叫一次的鳥,離巢之日便尋找世上最長之荊棘,當找到時就將之刺進胸膛,在痛苦中引吭高歌,而歌聲因劇痛而昇華為淒美之音。刺鳥的悲情在,比求之得苦,求之不得更苦。
在只有 21歲的林欣彤( Mag)身上,我看到刺鳥的影子。「我不斷向公司爭取緊專注番在音樂,始終你肯 focus時間去一啲事上面,最後點都會有成正比嘅得着,你花得多就會得到更多。而我入行最想追求嘅始終都係音樂。」最近為擔正新戲《起勢搖滾》宣傳的 Mag,有氣沒力的說道。

刺鳥 林欣彤
前年她憑《超級巨聲 2》勝出並竄紅,成為名利雙收的新人王,代價是身不由己的無奈。「初入行時有好多嘢唔明,原來我認為專業嘅準則,同行裏面認為嘅專業係好唔同……我要求自己演繹到 100分,但原來公司覺得交到出嚟就算……自己會好 confuse,我覺得自己應該(付出) 100%,至少都有 80%嘅精力放喺唱歌上面,但之前拍電影又做好多其他嘢,我都唔知有冇 40%放喺練歌……家用另一個角度睇番,都係一個磨練嚟……我都要學習接受同原諒自己。」正如刺鳥的宿命,從來凡是美好、重要的事物,都需要以代價來換取。

查找不足


刺鳥 林欣彤
只要我一日未啞都可以唱嘛!

被譚校長稱讚「加持」為「香港樂壇大姐大勁敵」的 Mag,自前年勇奪《巨聲 2》冠軍一炮而紅後,即獲簽約 8年的無綫力捧,去年初再賣身英皇 3年,同年 8月推出的處女大碟《 Vocalist》達到了白金銷量,然後在樂壇四大頒獎禮上橫掃新人獎,人氣一時無兩。

去年在「娘家」演出電影《我愛 HK開心萬歲》,今年則有今週上映的《起勢搖滾》和年中上映的《 DIVA》,在電影發展算得上大豐收,但 Mag反而瞇着那雙招牌「腰果眼」跟我訴苦:「其實我每一個訪問都會講,自己真係好想專心番喺音樂,我都成日同經理人講。我已經盡量爭取休息、練好每一首歌,錄音時會打醒 200分精神,聽番上一隻碟,嘗試搵之前有咩不足。

「咁我都係一個人嚟,有時因為咁而唱得唔好,都會好唔開心。有次我上《巨聲 3》唱〈手下敗將〉(關心妍原唱),之前一晚 8點幾先收工,返咗去瞓幾個鐘就又要返去錄影,我真係好想有充足嘅狀態,但我知好難配合到囉!

刺鳥 林欣彤 電影《起勢搖滾》中 Mag與樂隊「 Mr.」主音 Alan演繹一對熱愛搖滾樂的情侶
電影《起勢搖滾》中 Mag與樂隊「 Mr.」主音 Alan演繹一對熱愛搖滾樂的情侶,「起初我以為『 Mr.』佢哋會好 cool,但原來全部都係傻㗎!」

「其實自己都冇打算做歌手,我見就快畢業,於是走去參加比賽。我就嚟大個女,要出嚟做嘢,咁不如去一個大啲嘅(舞)台表演啦。你在 TVB只係唱一首歌就已經有好多人聽到,係一個好大嘅烙印,對臨出社會嘅我嚟講,係一個好好嘅回憶。」 Mag諗中五時,第一次參加校際歌唱比賽奪冠;之後在《十八區歌唱大賽》也拿了第一,在 10年就讀 IVE(青衣分校)航空與客運服務高級文憑課程時,更躍躍欲試,越級挑戰《超級巨聲 2》。即使名落孫山,她亦只當是遊戲一場,沒打算爭取入行做歌星。
「其實自己都有一大班音樂同行者,本來我同三個中學嘅男同學夾開 band,叫『 MARY』。隊名求其改。因為有次我哋要出商場 show,突然前一晚商場負責人要我哋交個隊名,於是我就將我哋英文名嘅字頭拼埋一齊。其實都可以叫『 Army』嘅,但自己覺得最緊要係音樂啫,叫咩名冇乜所謂。」最後自己「無心插柳」成了職業歌手。「我係咁諗 㗎,鍾意做音樂而唔係想做歌手。自己返一份正職,然後有時出嚟表演嘅話,其實係最開心。」

身不由己


刺鳥 林欣彤 在電影《 DIVA》被大師姐兼第一女主角的容祖兒打壓而被減戲分
有指 Mag在電影《 DIVA》被大師姐兼第一女主角的容祖兒打壓而被減戲分,「 Joey冇必要咁做,佢冇需要在我呢個人身上爭取囉,而且佢對我好 nice,成日會同我傾偈,問我慣唔慣。」

事實上,她不單比同期的巨聲幫早出唱片、拍電視劇和電影,際遇差距遠遠拋離同儕。「其實我好幸運,自己都感受到大家都好鍾意音樂、想唱歌,我都好想佢哋可以同我一齊行呢條路,但都會戥佢哋開心嘅,可以試到唔同嘅嘢。我都希望佢哋唔好放棄。」反正早已得道成仙,若換轉自己去擔任節目主持劇集閒角等,蟄伏於電視城等待機會,真的可以處之淡然嗎?「我諗我都接受到,就算職業唔係歌手,我都可以繼續唱歌 㗎。」

Mag雖被稱為「小巨肺」,但真人說話氣若游絲,除了訪問當天抱恙在身外,自小氣管已不好,從中學起更常有耳鼻喉的小毛病。「第一次(《超級巨聲》)面試試音,自己緊張到聲帶都要『閂』埋。又記得最後一集決賽病住上台唱。」甚至去年底因工作劇增, Mag每日只有 2、 3個小時休息而暴瘦 20磅,本來身高只有 5呎 1吋、體重不足 100磅的她,更見孱弱。「因為當時唔夠瞓又好忙、又冇得休息,啱啱入行時就會搏命食好多嘢,因為驚唔夠體力,後嚟直頭 到唔想食,有時到淨係會發吽豆。」

刺鳥 林欣彤 個子嬌小但聲音爆發力十足,演唱 G.E.M.的歌曲〈 A.I.N.Y(愛你)〉成《超級巨聲 2》最高得分,網上點擊率亦超過 200萬
Mag個子嬌小但聲音爆發力十足,演唱 G.E.M.的歌曲〈 A.I.N.Y(愛你)〉成《超級巨聲 2》最高得分,網上點擊率亦超過 200萬。

今天總不會還有純賣歌藝的歌手吧?難道歌影雙線發展,自己沒有預料過麼?「完全冇,當時接到(拍戲通知)都話『吓,我唔識㗎喎!』,但佢哋就話『得㗎啦!』,我自己又冇上過堂,又冇(被) brief過。」那麼,無綫有跟你商量過簽唱片公司的事嗎?「其實係完全冇 㗎,都係非常後期至知。」總不會簽約前一晚才通知你吧?「類似啦,總之係好『抿』,真係好突然,家諗番就算啦。最緊要唔係我喺邊間唱片公司。我係咪做歌手,我都會係咁樣唱。」簽錯公司如同賣錯身,總不會不聞不問吧!「我當時冇得 care、亦唔識 care,自己都冇能力,又或者自己都唔知可以點樣去諗呢啲事。因為我並唔清楚每間公司嘅運作,亦唔知佢哋(無綫)會同唱片公司商量我有咩方向。」

兩頭唔到岸



去年 2月英皇娛樂舉行春茗,宣布 Mag加盟,並將她形容為「超級高材生」,並擲千萬打造成小天后,而老闆楊受成亦與之祝酒。

「拍戲呢啲始終因為 TVB係我嘅 management,就算我冇簽唱片公司,都應該唔只淨係唱歌囉。始終凡事都有好嘅一面,我本身唔抗拒,而係唔想一切都堆埋一齊,而令我忽略咗原本應該專注嘅地方。或者你想我拍戲,又可唔可以嗰段時間只係專心拍戲呢?或者出碟嘅時候專心出碟呢?」但試問公司又怎會讓金蛋減產?「我知錢係好重要,但自己夠用就得。有好多嘢係錢比唔上、買唔到。

「我諗呢個係我其中一個有壓力嘅原因,我之前成日……覺得做得呢個行業嘅人,應該好有抱負,而唔係只為錢,但呢行始終係一門商業嘅行業。就算在商言商,我都覺得……只要我專心做一個好歌手,自然就會有口碑,亦會多人去支持,而唔係家我兩頭唔到岸!」

刺鳥 林欣彤
去年樂壇頒獎禮新人獎項,成 Mag與鄭欣宜( Joyce)之爭,「其實我同 Joyce好 friend,大家會傾音樂、入行嘅嘢,大家都對唱歌有好高要求。」

去年她在獎項和銷量的成績,不少舊人歌手也給比下去,怎會「兩頭唔到岸」?「自己唔重視成績,成績好外在,每年頒獎禮有好多人都做得好好㗎,但獎就只得幾個,唔通就唔值得加許?冇獎就等於冇付出心血咩?我唔會覺得啲獎項係啲咩,唔會因為我攞咗呢個獎,我就開咗竅識唱嗰粒音,或者彈結他就有信心一啲。得獎可能只係在商業方面有幫助,可能賺多啲錢、多啲廣告商搵你,但在音樂上冇影響㗎。

「可能公司係重量唔重質,但我覺得應該重質唔重量。如果一個人俾你『啅』到佢嘅體力再支持唔到,又冇時間畀佢預備,就只會愈做愈差,咁樣其實係好短線囉。即係你做一件好劣質嘅 product,想賣 100件,同你做一件好嘅,賣一件就等於賣 200件。好似一套戲,有啲人會諗啲好短線嘅 gimmick嚟吸引人,可能搵一啲本來唔係唱歌嘅去唱歌,唔係跳舞嘅去跳舞。幾好吖,冇人試過喎,第一下可能會吸引到,但如果個 quality係好,就根本唔需要。」

我跟 Mag第一次接觸,是前年 8月第四屆台灣《超級偶像》冠軍曾昱嘉,來港當《超級巨聲 2》表演嘉賓,與參賽者 Mag鬥唱。那時候跟我分享合作感受的 Mag,是個沒包袱、狀甚無憂的快樂女生,然不到兩年光景,年青的軀體彷彿住了暮氣的靈魂。「有時自己都會掛住讀書時候,當時根本稱唔上咩壓力,但自己家仲身處個適應期,同埋自己唔會妥協囉,唔會降低自己嘅要求,希望搵到平衡。家自己(變得)好繃緊、深沉咗,因為真係好 呀,係 到我唔識形容!好多身邊人都同我講『你成個人好繃緊』,家自己都學緊去放鬆自己。可能自己太執着,而好多時好多人都唔會配合自己。身邊人都成日勸我,唔好只記住自己唔好嘅地方。……就算呢壇(歌唱)事業冧咗,我都唔會唔開心,只要我一日未啞都可以唱嘛!」

刺鳥 林欣彤
自《巨聲 2》比賽以來, Mag跟大兩歲的羅孝勇傳出緋聞,更被拍到進入男方住所,但 Mag卻說:「呢啲緋聞唔會影響我哋,我一樣會照同佢出街。」

刺鳥 林欣彤
Mag父任職機械公司倉務管理,而 Mag母則是全職主婦,家有一弟的 Mag,入行一年,已賺到 100萬首期買樓給家人。《壹週刊》圖片

荊棘裏的花


刺鳥 林欣彤

好歹也是身價 400萬的金蛋,我以為林欣彤必定被前呼後擁、以天之驕女之勢駕臨影樓,沒想到只有生了病的小妹妹拖着一個等身的行李箱,獨自乘車而來。比起一般明星,一人膽拖一羣助手經理人宣傳人員公司高層化妝師髮型師……;形單影隻的林欣彤,叫人生憐。

她反而說:「如果你望住人哋條路,根本就唔係行緊自己條路,而我覺得好多嘢都係隨緣。同埋點解你要跟住人行呢?點解唔活出自己條路呢?你係咪要預知咗個未來至敢行吖?我覺得我會有屬於我嘅路,屬於林欣彤嘅將來,唔需要參照人哋嘅藍本。」獨行或許很寂寞,也可能稍欠矜貴,但剛敬自強如此,有如在荊棘裏盛開的花,奮不顧身的綻放,無所畏懼。

撰文:孫月華
攝影:范仲良
化妝: Cyrus Lee@ Beauty Tech
髮型: Ron Ng@ HH Salon
形象: Bryan@ the Flaming
服裝: MARC BY MARC JACOBS

Orignal From: 刺鳥 林欣彤

沒有留言:

發佈留言