2012年4月21日星期六

有話兒:陳志雲盛男打造新媒體

不只盛女,盛男陳志雲一樣愛作戰。只是,他的戰場並非在感情,而在事業。由當無綫總經理披甲上陣兼任主持,到今日當上商台 CEO,志雲無時無刻也擺出一副戰鬥格。未來日子,志雲要帶領商台跳出電台傳統框框,與新媒體結合推出飲食、旅遊節目,甚至舉行電視或電影頒獎禮,誓將商台打造成「睇得到嘅電台」。 撰文:戴彩煥

新官上任的陳志雲,日前在商台總部接受專訪時說:「我哋今日唔係做電台,係做新媒體,係一個睇得到嘅電台。」

陳志雲認為電台與新媒體結合是大勢所趨。 攝影:林德雄

陳志雲認為電台與新媒體結合是大勢所趨。 攝影:林德雄


回歸商台前,陳志雲先後到美國拉斯維加斯、矽谷和三藩市等地參觀大型科技展及拜會新媒體公司學習高科技。原以為只是增廣見聞,但現在已變成即學即用。志雲短短幾個月吸收的新知識,已通通用在商台之上,志雲說:「將來世界流動電話、智能電話及平板電腦同傳統媒體結合,一定係大勢所趨。尤其電台同新媒體結合,最強優勢係即時性比其他傳統媒體更強,因為制作時間短,如果係影像你都仲要拍同剪,聲音行先一定係最快,然後仲可以再加入影像或者圖片。」

陳志雲笑言自己既非「盛男」,也非「剩男」。

陳志雲笑言自己既非「盛男」,也非「剩男」。

上月俞琤(左)力邀陳志雲重返商台任 CEO。

上月俞琤(左)力邀陳志雲重返商台任 CEO。

有聲有影增加互動


志雲希望將商台打造成一個睇得到嘅電台。

志雲希望將商台打造成一個睇得到嘅電台。

上月特首選舉,商台進行了不少視像直播,讓市民透過手機收看,結果刺激到商台手機瀏覽量激增,由 2月份平均每星期 300萬瀏覽人次跳升到 3月份每星期的 600萬。

志雲說:「智能手機喺香港嘅滲透率係全世界第三位,增長率仲係全球之冠,所以呢個一定係數碼廣播嘅年代。智能手機普及化,電台佔一個好重要席位,睇一個電視影片,耗電量同數據係需要好多,但相反聽電台節目或者聽一段片係好就手,即時性扣得更加緊,所以新媒體我哋係好着重。」

志雲續說:「我哋做緊一個新程式,喺商台 Hong Kong Toolbar加多一個功能叫『視電台』,有埋影像,可以聽可以睇,仲會喺 881同 903開發多兩個程式增加聽眾即時性互動,隨時都可以打電話嚟發聲,到第三階段仲可以即時同主持對話。如果係真人騷,仲會更加緊湊同刺激。」

莫非志雲想將商台打造成電視台?志雲說:「絕對唔係,電視同電台特質太唔同。我哋係要加強電台即時性,例如我哋通常唔會睇住個節目表去聽節目,唔會限住某一個時段就係由某一位主持由頭做到尾,中間可以有即時新聞加插落去,呢個做法同電視台好唔同,電視要有晒 schedule,靈活性自然細好多。」

搞電視電影頒獎禮


未來日子,志雲準備帶領商台跳出傳統電台框框,製作飲食和旅遊節目,連小生花旦每年爭崩頭的電視頒獎禮和電影頒獎禮,商台也有興趣。志雲說:「你所講一切,都係我哋積極研究緊嘅新節目方針,唔排除任何可能性。我哋有個 CR Production,搞講座、話劇同舞台劇,遲吓會成立經理人管理部門,四出搵人才,培育新人才,聲色藝俱全,都係以聲行先。最後我想強調,我哋唔係同其他傳媒競爭,我哋訓練出嚟嘅人,好歡迎大家一齊用。」
最關注的問題──志雲會否開咪?他故作神秘說:「我唔排除呢個可能,因為我哋信念係『台前幕後,冇大冇細,無分崗位,做應該做嘅事,講應該要講嘅說話。』甚至俞琤都唔排除開咪,如果有需要嘅話。」

繼續揚聲唔怕打壓


志雲未坐穩便惹來是非,指他連 DJ播歌都要管,以及一上場便開刀裁員,但志雲高呼寃枉:「梗係冇啦,我都未有時間參與二台策劃。唔可以咁講話裁員,商台互動係商台一個姊妹機構,裏面有好多唔同版位,我想我哋廣播內容緊緊相扣,如果兩者唔呼應就唔做啫。嗰度一共四位同事,兩個係做娛樂版,一個冇興趣留低,另一個下個月會返嚟,同時我哋都請緊人㗎。」

有人擔心梁振英上任特首後打壓商台,但志雲未驚過:「過去 50幾年,商台唔係冇經過動盪,無論出面壓力有幾大,商台依然係處變不驚,繼續揚聲。呢個係商台宗旨,只要有大眾市民認同,都唔需要憂慮。」

盛女熱潮意料中事


《盛女愛作戰》掀起全城熱話,反應之熱烈,陳志雲坦言是意料之內。 資料圖片

《盛女愛作戰》掀起全城熱話,反應之熱烈,陳志雲坦言是意料之內。 資料圖片


陳志雲去年為無綫策劃的《盛女愛作戰》,掀起全城熱話,志雲坦言是意料中事,他說:「呢個係好 universal嘅題目,男女相處問題一定係共同話題。」有人認為節目做媒作假,但志雲力撐:「以我所認知冇任何作假做媒,因為岑應係新聞出身,唔會做媒。但從純粹一個新聞片製作,係有個爭議性喺度,你拍一個紀錄片,純粹係嗰件事發生,唔係你令到件事發生,佢哋參加聚會係你安排,但今次唔係新聞公共事務節目,亦冇隱瞞大家,所以係個幾有趣嘅論點。」

「我唔擺上市場」


有人認為節目一味鼓勵女性包裝自己來結識異性,似乎流於表面,忽略真正愛情,志雲說:「有呢啲睇法絕對好,大家可以拎出嚟討論,係咪鼓吹見仁見智,所以《光明頂》都有邀請聲討呢個節目嘅朋友嚟,討論越廣泛,大家得益越多。」

原來《盛女》名字曾多次改動,本曾考慮過用《剩女》,但節目編導岑應認為應尊重參賽者,故最終改為盛放的盛。近日有網民將節目名改為《盛女愛作賤》,志雲哈哈大笑說:「網民好有創意,其實我同班參賽者飯敍當日,我有提佢哋要心理上武裝起嚟,要有心理準備會有好多報道同網民講嘅嘢,你鍾意同唔鍾意都會有。我就真係天真咗少少,冇諗過狗仔隊會跟佢哋,亦冇提過社交網絡係咁起佢哋個底。」

話說回來,志雲其實也是盛男,對此志雲哈哈笑說:「如果你話盛放個盛就絕對唔係,因為自己冇乜優越嘅地方,賣剩嘅意思就絕對係。不過,我又唔覺自己係剩,因為我根本唔想賣,我都唔擺上市場,又何來剩呢?」

讚王維基勇於冒險


王維基(右)瞓身投資電視王國,志雲甚欣賞其冒險精神。 資料圖片 

王維基(右)瞓身投資電視王國,志雲甚欣賞其冒險精神。 資料圖片


有人辭官歸故里,有人漏夜趕科場。無綫賣盤後,六嬸方逸華也於上月退任副主席及董事總經理,偏偏王維基卻賣掉城市電訊瞓身搞免費電視台。會否覺得王維基孤注一擲太冒險?志雲說:「我欣賞佢有冒險精神、有破斧沉舟嘅決心。但我對政府有少少睇法,其實我哋應該開放市場抑或開拓市場呢?兩者其實係有分別。」

應開拓市場


志雲慨嘆許多人投訴香港電視質素低,其實是可以理解。「以前台灣同內地電視製作比香港落後,家佢哋迎頭趕上,除咗係技術上增長,佢哋市場空間大好多。香港得 700幾萬人,要質素提升,係要開放市場畀咁多人去爭吖,定係開拓市場好啲?唔好話去到內地好遠,就算去到珠江三角洲都已經好好。」

志雲續說:「政府咁耐都冇做培育人才工夫,創作人員得十個,你開放多個電視台,就會喺我已有十個人度攞走四個,可能節目多咗,但質素係咪一定好?家政府係開放冇開拓,希望佢哋做多啲開拓同培育人才嘅工作。每個電視台都喺 TVB度攞人,喺打工仔角度一定係好事,但質素係咪好咗,我哋真係要靜觀其變。」

Orignal From: 有話兒:陳志雲盛男打造新媒體

沒有留言:

發佈留言