2012年5月29日星期二

失意編劇從政 黄洋達出獄大爆TVB黑幕

FACE週刊 第262期

嬲死朕


失意編劇從政 黄洋達出獄大爆 TVB黑幕


2012年05月30日

被網民封為「皇上」的網台主持黃洋達,去年因衝擊替補機制被判監三星期;皇上為參選 9月立法會選舉而主動服刑,上週六( 26日)在荔枝角收押所外獲 300多名粉絲「恭迎」出冊,架勢到震。

32歲的皇上曾任無綫及邵氏電影編劇多年,由無綫編劇變身政治犯再變政壇新星,失意無綫多時的皇上,趁在 6月兩場 Talk Show前,率先爆在舊東家任編劇之苦況。除了屢被編審打壓而坐冷板,更不時被藝員上門迫改劇本,連皇上都話編劇廢:「在 TVB創作,要同老闆、 artist交代, TVB啲編劇都係廢!」等你入 咗立法會,咪係編劇之光囉!

失意編劇從政 黄洋達出獄大爆TVB黑幕
TVB啲編劇都係廢!(真實對白)
上週六( 26日)中午,「皇上」 黄洋達在觀塘辦事處接受訪問,大談政治理念之餘,亦寸爆舊老闆 TVB扼殺創作,連編劇都鬧埋。

身為人民力量成員的黃洋達,去年獲蕭若元邀請於《香港人網》開咪,因其爆粗論政和抵死見解而迅速冒起。其實 02年加入無綫編劇組的皇上,已是《衝上雲霄》編劇之一,至 09年轉職邵氏電影,撰寫《 Laughing Gor之變節》、《我愛 HK開心萬歲》等。

槍打出頭鳥


今次變社運 icon,上週六出冊的皇上接受本刊訪問,表示除了將於下月 Talk Show加入獄中經歷之餘,更會分享在無綫工作的遭遇及分析無綫多爛劇的原因:「 TVB嘅劇集質素低,唔單只係編劇嘅責任,有好多審批上嘅掣肘、高層嘅要求、廣告商甚至係公司嘅方針,淨係准你做一樣嘢。我有同過編審嗌(劇本),卒之我乜都唔使做囉,亦係因為我嗌到冇嘢做囉!我又唔係張華標、周旭明嘅 level,咁我去同編審 fight嘅時候,佢哋咪唔畀嘢你做囉,我咪去咗做電影囉。」

皇上續說:「 TVB某程度都係食大鑊飯。原本佢係一個培訓中心,有啲編劇會慢慢轉向電影,有啲後進就可以上,因為電影低潮同海外市場萎縮,令到 TVB有段好長時間編劇組嘅人冇流動過。 嗰班人做得耐咗, 啲問題就出晒嚟,冇新血,晉升機會又低,搞到個創作氣氛好差。」

失意編劇從政 黄洋達出獄大爆TVB黑幕
皇上為出選立法會決定棄保入獄,今月 7日在太太陪同下入冊,皇上說和太太由 3月商討到 5月初先達成入獄共識。《蘋果日報》圖片

失意編劇從政 黄洋達出獄大爆TVB黑幕
上週六( 26日) 300多位粉絲九點已在荔枝角收押所門外聚集,眾人身穿 黄衫、手持 黄玫瑰恭候皇上,其中不乏妙齡女粉絲。

藝員干預創作


失意編劇從政 黄洋達出獄大爆TVB黑幕
週一( 28日)皇上應大班鄭經翰邀請出席 dbc《風波裏的茶杯》任嘉賓,對於有傳大班對佢挖角,皇上話:「我哋只係初步傾過啫,我哋反而傾參選嘅事多啲。」

除了面對上層打壓,皇上仲要應付藝員踩場講數。「 TVB artist好惡 㗎﹗『點解我會在呢一場戲喊 嘅?我形象唔可以喊 㗎喎﹗』就揸住份劇本上 嚟同你講。我試過俾 artist彈劇本,成日同 artist嗌交,我費事講邊個啦!我先係專職創作,你(藝員) 嘅創作範疇都唔係呢度,好多時候都有呢啲爭拗。 TVB好似政府咁有五司十四局,推卸 嚟推卸去。因為編劇 嘅形象太低落,薪酬又太低,成個業界 嘅認同感都好低,覺得自己只係寫稿畀人。」難怪皇上劈炮啦!

爆 3臭史


畢業於浸大傳理系嘅皇上, 04年開始小說創作,出版《金錢師》、《金融刺客》等系列財金小說,創作力不容置疑,可惜加入 TVB做編劇,虎落平陽被犬欺囉。

1.麻煩姐仔唔肯拍強姦戲


自稱「好擅長應付 artist」嘅皇上,不時要同上門要求改劇本嘅 artist拆招。「我寫就寫,你(指藝員)做就做啦,你俾人強姦就俾人強姦啦!你可以在 acting度決定,但個劇本係我哋寫㗎嘛!」

2.寸周旭明拍劇又貴又冇人睇


失意編劇從政 黄洋達出獄大爆TVB黑幕

早前《天與地》 hit爆,皇上在節目上都有講過舊同事戚其義同周旭明:「佢哋都唔係第一日『瀨』,佢哋都『瀨』過好多次,《火舞黃沙》仲『瀨』啦,又貴又冇人睇又冇回響!」

3.被迫寫師奶劇


皇上在 TVB任職編劇,前後參與至少 8套電視劇,對創作有堅持嘅佢,不時同編審就劇本創作上爭拗,「反正都 ban,我都係寫番師奶嗰啲。其實睇你肯唔肯去搏(寫其他),你可以寫一次,佢審你一次,你同佢咁樣鍊落去。」於是編審索性唔使皇上寫劇本,皇上「敗走」邵氏寫電影劇本。

電視劇作品


失意編劇從政 黄洋達出獄大爆TVB黑幕
《壹週刊》圖片

02《衝上雲霄》
06《太極》
07《歲月風雲》
09《摘星之旅》《女人最痛》《魚躍在花見》《情人眼裡高一 D》

電影作品


09《 Laughing Gor之變節》
10《 72家租客》
11《我愛 HK開心萬歲》《勁抽福祿壽》

四圍寸


皇上乜都敢鬧,不只月旦時事鬧政府,連老闆級人士一樣唔怕得罪。

王維基


王維基

「王維基最主要賣劇集畀大陸網,佢認為內地網站買佢啲劇集,如果佢想劇集在網絡受歡迎,就要考慮請番去嗰啲 TVB人識唔識拍……佢哋訓練開拍劇嘅功架,係唔適合用在拍網劇。」

蕭若元


蕭若元

「我同蕭生嘅事詳細就唔講喇,套佢句話『因為我特立獨行』囉!但係當初我離開 TVB過嚟《人網》,都係因為『特立獨行』,估唔到離開都係因為『特立獨行』!」

劉家豪夫婦


劉家豪夫婦

「梅小青佢哋買咗個豪宅(一號銀海)住,搭的士時好鍾意同人講自己住嘅屋苑名。點解佢淨係講屋苑名吖?因為的士佬會答佢『哦,大角咀』,佢就會話『唔係大角咀呀,我嗰個係豪宅嚟㗎!』」

開騷自爆獄史


笑死朕

在「水飯房」(單獨囚室)度過 3星期,皇上說感受深刻,一定會將呢段入獄經歷加入《笑死朕》 Talk Show中分享:「我會說由我喺電視台到做網台,再到坐監,圍繞『自由』呢個主題嚟講。」皇上更率先分享獄中奇遇:

玩曱甴
「坐咗 3、 4日監,冇社交生活原來人係會發癲,點知有日俾我在張床上見到隻曱甴,我開心到同佢玩咗半日!」

要「白田」
「在監獄裏面有好多人塗鴉寫字,有人寫『沈佳宜,我愛你』,唔通佢以為沈佳宜會入嚟睇到?我張床上有人寫『我要白田』,我諗咗好耐先知佢應該係想寫『自由』!」

Orignal From: 失意編劇從政 黄洋達出獄大爆TVB黑幕

沒有留言:

發佈留言