2012年6月29日星期五

黃家駒逝世19年專輯 再見家駒

19年前的今日,無情的死神帶走黃家駒,樂壇失去一位才華洋溢的歌者,港人失去了一位發聲領袖。歲月無聲,這麼多年來,幾多藝人像家駒一樣,不畏強權站出來對抗社會不公?回歸過後,大部份藝人只顧荷包,埋沒理想,連當年滿腔熱血為 Beyond歌曲《大地》、《長城》填詞的劉卓輝,今日也要為回歸擦鞋歌《難忘時刻》填詞。

明日7.1是香港回歸15年,但一個時代的終結,只是另一個時代的開始,家駒留下來的樂與怒精神,早已植根八、九十後的腦海,猶當看到16歲少年鼓神敲打着曲奇餅罐演繹《我是憤怒》「 I never die, I never cry!」家駒沒有死,而是以另一方式延續。本報記者日前訪問了家駒昔日戰友,問他們倘若家駒在生,他正在做甚麼?葉世榮相信他會堅持音樂理念出個人唱片;黃耀明相信他會繼續夾 band;我們相信,他明日會穿起黑衣上街高唱:「沙不怕風吹,在某天定會凝聚!」採訪:陳玉琼、李全

黃家駒逝世19年專輯
Beyond這張在舊屋天台拍攝的照片,頗有《天與地》氣勢,家駒褲上寫着「熱血化碧濤」,燃燒了幾多年輕人的鬥志。

黃家駒逝世19年專輯
《相依的心》
黃家五兄弟姊妹,家駒排行第四,家強自小已十分崇拜二哥。

黃家駒逝世19年專輯
《相依的心》

黃家駒逝世19年專輯
《摩登時代》
Beyond於83年成立,當時阿 Paul仍未加入,四眼的家駒一臉稚氣。

黃家駒逝世19年專輯
《高溫派對》
Beyond五子絕版水着。

黃家駒逝世19年專輯
《長城》
家駒(左)88年在北京開騷,在長城留影。

黃家駒逝世19年專輯
《舊日的足跡》
家駒除了懂彈結他,連長笛也會吹奏,當年曾為《舊日的足跡》伴奏。

黃家駒逝世19年專輯

葉世榮:「佢想出個人唱片」


《 Beyond成員》
「家駒雖然走咗一段時間,我同好多 fans、朋友一樣,仲好掛住佢,基本上每日都會諗起佢,一齊玩、一齊做騷,最後為咗音樂理想,去咗一個唔熟悉嘅地方日本,間中仲會閃過發生意外嘅片段。家駒好開朗、健談,又有幽默感,我發夢成日夢到返番去 Beyond未紅時,我哋成日喺紅館平台玩遊戲。家駒太有原則,玩遊戲佢都好認真,要依足遊戲規則。」

「有機會再同佢唱歌」


「人生無常, Beyond雖然已經分開發展,我相信家駒會好明白,大家各自為自己理想各自奮鬥,如果家駒仲在生,我相信佢家仍然有好多音樂理想,喺日本嘅時候,家駒曾經講過想出自己個人唱片,佢家應該出緊個人唱片。

「不過我相信家駒已經去到一個好好嘅地方,呢個地方我哋將來都會去,只不過佢先行一步,我哋一定有機會再同佢唱歌。我哋係唔捨得家駒,叫佢唔好走,但當家駒靈魂離開軀殼,佢就應該放下人間所有嘢,離開呢個世界,唔好掛住我哋人間,放心去一個更美麗嘅地方,平靜嘅世界。」

黃家駒逝世19年專輯

黃耀明:「繼續做緊領導者」


《同期戰友》
「 Beyond同達明一派喺同一個時代出世,講起嚟真係好有緣,劉以達同家駒熟啲,我同家強熟啲,家駒同我同年同月生,我同家駒一樣歲數,大家只係相差幾日,好多佢感受到同經歷過嘅嘢,我都經歷過……」

 

「對音樂好狂熱」


「家駒係一個好好嘅音樂人、歌者、作曲人,留低咗好多好歌畀世人,我哋只可以拎住佢嘅經典舊作品,不停喺世上傳唱,《歲月無聲》、《情人》、《永遠等待》、《海闊天空》好多好多,我都好欣賞,佢嘅歌聲好獨特,好多 rock友都受家駒影響。

「喺1988年,達明一派同 Beyond合作過,好出名有兩首歌,啱啱今次演唱會都有唱,8月喺亞博嘅 Part2都會唱,《你還愛我嗎?》中間有段和唱,好明顯聽到家駒把聲,好似黑人咁喺度嗌,冇唱歌詞,只係唱嗰啲咿咿哦哦;仲有最後唱嘅副歌『我已經不懂得觀察真假』,家駒同 Beyond一齊唱。另一首歌係《沒有張揚的命案》,亦都係 Beyond幫我哋和唱。

「如果家駒仲在生,好明顯佢仲喺度玩音樂,佢對音樂好狂熱,其餘 Beyond三位成員都喺度玩音樂,家駒係火車頭,佢繼續做緊領導者。」

黃家駒逝世19年專輯

Dash:「一定仲夾緊 band」


《 Mr.低音結他手》
「我8、9歲已經鍾意 Beyond,第一次聽到 Beyond首《爸爸媽媽》,以為首歌係鬧阿爸阿媽,聽落之後,原來係講社會現象,即刻愛上 Beyond,覺得佢哋啲題材好特別,唔係淨係情情塔塔,我聽音樂同夾 band嘅起源,全因為 Beyond呢首《爸爸媽媽》,啲詞真係好犀利,好有前瞻性。」

「我想做跟班」


「好遺憾,我鍾意 Beyond時,家駒已經走咗,我只可以睇相片同錄影帶、聽 CD,夾咗 band之後,同 Beyond嘅 Paul哥最熟,我會有意無意之中問 Paul哥家駒以前嘅事,又會乘機問如果家駒喺度,佢會點睇……有種薪火相傳感覺。

「為《海闊天空》彈鋼琴部份嘅孫偉明,將家駒展覽其中一張相送咗畀我,我珍而重之掛咗喺 band房,畀我動力。如果家駒仲在生,佢一定仲喺度夾緊 band,我會做緊家駒嘅 roadie,即係跟班,幫家駒攞結他、遞結他,呢個係我夢想。」

黃家駒逝世19年專輯

陳海琪:「為李旺陽企出來」


《 Beyond好友》
「識佢哋時,佢哋揸住《再見理想》錄音帶,周圍搵人幫忙播歌,嗰時好多樂隊都已經簽晒唱片公司,係得佢哋冇人簽,我覺得呢隊樂隊好有心,自己行台。最難忘 Beyond去橋咀島演出,我做司儀,嗰度好荒蕪,要喺盂蘭節戲棚演出,只得零星觀眾,我哋傾咗好耐偈,講吓大家理想,家駒話我哋一定要展翅高飛。咁耐以嚟,家駒完全冇改變,見到肝膽相照嘅朋友,依然好長氣,如果有任何嘢,只要同佢持相反意見,佢會用講道理方法拗到底。」

一聲保重成永訣


「 Beyond去日本前一日,嗰時我喺 CR2(商業二台)做夜晚節目,嗰朝好奇怪,突然心血來潮,聽到 Beyond好早嚟咗電台做訪問,我突然好想撲返去見佢哋,所以飛的士趕返去,佢哋啱啱好做完節目,我哋企喺走廊傾咗一陣,家駒仲同我講,翌日我哋要去日本喇,我問佢,你哋幾時返嚟?佢話唔知吖,嗰度係新嘅市場,好大壓力,所以嗰時我一聲保重,估唔到係永別。

「如果家駒仲喺度,繼續控訴呢個世界嘅咁唔公平、唔公義,好似李旺陽事件,佢一定第一時間企出來。 Beyond係佢嘅生命,音樂係佢全部,佢依然會將所有精神放晒喺音樂。」

黃家駒逝世19年專輯

粉絲 Mavis:「阻梁振英做特首」


《現任寰亞集團宣傳部總監》
「鍾意 Beyond,係我媽咪叫我鍾意,媽咪喺電視睇到《阿拉伯跳舞女郎》 MV,媽咪話呢隊 band好好聽。嘩,又真係好好聽喎,嗰年我13歲。鍾意 Beyond時,佢哋仲未紅,每次只得三、四個 fans,所以 Beyond對我哋呢幾個 fans印象特別深。

「因為冇錢交學費,去咗報館做記者, Beyond拍 MV,我去探班,第一次畀佢哋知道我做咗記者,家駒反應好大,話『唔係吖?快啲返去辭職,記者行業好複雜。」但我覺得每個行業都複雜,可能聽 Beyond歌長大,無意中學咗佢哋人生態度—好堅持!

「有一日,喺日本採訪家駒受傷入院嘅同事,越洋打電話畀我話:『家駒走咗喇!』我冇流一滴眼淚,繼續工作,做完嘢,我匿喺公司廁所打畀媽咪,我忍唔住喊,不過媽咪比我喊得更厲害。」

「家駒叫我哋爭氣」


「家駒成日叫我哋爭氣,家駒走,令我知道呢個世界冇嘢冇可能發生,教曉我接受同爭氣,家駒永遠喺我心裏!家駒一向見義勇為,睇唔過眼嘅一定挺身而出,如果家駒仲在生,梁振英就會選唔到做特首。」

黃家駒逝世19年專輯

阿龔:「做咗住家男人」


《 Beyond前助手》
「家駒完全冇架子,係一個好開心嘅人,無論遇到乜嘢問題,佢都正面去諗,去日本發展,家駒睇得好正面,佢覺得終於有香港人,或者講中文嘅音樂人,開始喺日本落腳。

「 Beyond fans好特別,每個 fans都個別鍾意某一個成員,唔會一個 fans鍾意晒 Beyond四子,雖然大家各自支持一位偶像, fans之間唔會爭風呷醋,相處得好融洽。試過一次因為太大班 fans衝上港台,將港台大堂玻璃撞爛。」

做騷前食清音丸


「家駒生前有個喜好,每晚做完嘢送佢返屋企,好鍾意幫襯佢屋企附近一檔食喳咋,佢又好鍾意食普通嘅嘢,飯盒佢最鍾意,可能同佢平民出身有關,好隨和,而做騷前,佢一定要食一粒清音丸。

「我幫 Beyond做到佢哋第一次去日本,之後因為長時間留喺日本,日本嗰邊請人幫 Beyond,如果家駒仲在生,佢一定仲係見到乜嘢都哦一餐,嗰時有句說話:『家和萬事興,家駒口不停。』佢有啲似阿伯,嘮嘮叨叨,乜都哦一餐,又或者佢已經做咗住家男人,一啲都唔出奇㗎,以佢個人絕對有咁嘅可能性。」

Leslie Chan:「家駒未必會結婚」


《 Beyond前經理人》Leslie Chan
《 Beyond前經理人》

「 Beyond喺83年成立,下年30周年,我同 Beyond由85年合作到92年,家駒人生最大轉變係跟港台去完新幾內亞探訪返港,親身經歷過第三世界,眼界睇遠咗,處事亦成熟咗,我哋去到當地教堂,教徒會喺教堂內彈結他,氣氛好輕鬆,完結後大家互相擁抱,家駒好詫異,同我講,可以同陌生人擁抱嘅咩?睇到佢感覺到人同人之間嘅關懷。」

「好遺憾去咗日本」


「家駒對音樂比較自我,不過佢知道 Beyond要生存落去,就要同市場妥協,但又唔可以太流行,又要保留 Beyond風格,佢嘅堅持實在唔容易,佢每行一步都孭住咗全隊樂隊責任,但家駒做到咗。 Beyond經歷過兩次低潮,出完第二張碟《阿拉伯跳舞女郎》,同第三張碟《現代舞台》之間,嗰年係88年,家駒冇乜心機,好失意,佢亦冇乜出現;第二個低潮,好遺憾去咗日本,差不多20年後嘅今天,如果問我與 Beyond之間遺憾事,最遺憾唔係同佢哋打官司、更加唔係後期同三子交惡,而係冇機會完成我同 Beyond一同征服日本市場夢想。

「如果問我有冇後悔安排 Beyond去日本?最近整理番 Beyond嘅合約,睇番我同 Beyond最後一張合約,嗰張係92年1月1日嘅錄音合約,合約結束日期係93年6月30日。人逃唔過命運!去到日本, Beyond好奇問日本公司佢哋嘅日文名,家駒叫 Koma,家強第一時間好大反應話,阿哥你個名唔老嚟,昏迷咩,家駒只係哈哈笑吓,反應冇乜嘢,最後,好遺憾家駒真係昏迷, Koma與英文 Coma同音, Coma即昏迷,改變唔到嘅事實!

「去到日本發展,我俾日本公司 Amuse隱形咗,唔畀我參與,喺家駒出事後,我同家駒已經結咗婚嘅前度女友、同埋家駒嘅好朋友飛咗去日本,去到醫院,日本仔攔住我,話家駒昏迷緊唔見得,第二日睇新聞報道話家駒噚日已經過身,我好難過,與我同行嘅家駒朋友,原本可以見家駒最後一面,但係因為我,而冇得見佢最後一面,呢個係我最難過、最內疚嘅事。」

《海闊天空》講愛情


「我相信家駒已經輪迴,開始咗另一階段,如果家駒仍在生,佢一樣都係對音樂好堅持,不過可能會輕鬆好多,唔需要再考慮市場,做自己喜歡音樂,我相信佢雖然已經50歲,但佢未必會結婚,《海闊天空》好多人都覺得係勵志歌,但以我了解嘅家駒,其實係佢對愛情嘅睇法。」

Orignal From: 黃家駒逝世19年專輯 再見家駒

沒有留言:

發佈留言